Detox – dzień 1

Wtorek 6 września 2011 – Detox start

Dziś oficjalnie rozpoczęłam swoją 30 dniową akcję oczyszczania organizmu. Po niemal dwóch tygodniach przygotowań, zarówno fizycznych, jak i mentalnych, najwyższa pora zacząć. Intensywna lektura tematu pozwoliła mi zbudować ogólną koncepcję mojej diety – co mam robić, co jeść, a czego nie, co chcę osiągnąć, itd. Również mój organizm miał możliwość stopniowo przyzwyczaić się do nowej diety opartej o duże ilości błonnika oraz rezygnacji ze toksycznego pożywienia.

Tak, jakie rekomendują znawcy tematyki oraz osoby, które mają spore doświadczenie w detoxie, rozpoczęłam od oczyszczania jelit. Pierwszym krokiem była hydrokolonoterapia. Kolejnym jest 3 – dniowa dieta oczyszczająca jelita.

Przez cały dzisiejszy dzień jadłam sucharki oraz piłam kefir  w ilości 2,5 litra. Ogólnie taka dieta jest całkiem OK. Można się najeść, zawsze można przypchać głód sucharkami. Niestety nigdzie nie znalazłam informacji, jaki jest dzienny limit sucharków, wiec zakładam, że zjedzona ilość nie ma znaczenia dla efektu oczyszczania. cały dzień nie odczułam żadnych dolegliwości, jak bóle głowy, czy nudności, albo osłabienie. Niestety odkąd rozpoczęłam błonnikowy detox na moim czole pojawiło się mnóstwo krost. Mam nadzieję, że eto pozytywny objaw, świadczący o tym, że mój organizm wydala toksyny.

Mój detox został również wzbogacony ćwiczeniami na brzuch. Jest to 2-tygodniowy program, który w efekcie ma spowodować, że brzuch będzie płaski bez tłuszczyku. Autorka twierdzi, że każdy może mieć płaski brzuch, z wyjątkiem osób otyłych😉

Zestaw ćwiczeń na dzisiaj:

Ćwiczenie 1

Napinanie mięśni brzucha

Napinanie mięśni brzucha przez 6-8 sekund.

Wydychamy powietrze ustami podczas skurczu.

Ćwiczenie wykonujemy dwie serie po 6-8 ośmiosekundowych skurczów. 30 sekund odpoczynku pomiędzy seriami.

Ćwiczenie 2

Krzyżowanie wyprostowanych nóg

Kładziemy się na plecach. Wyprostowane nogi krzyżujemy, wykonując nimi krótkie, niezbyt obszerne wymachy.

Wydychamy powietrze ustami w momencie krzyżowania nóg.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-20 razy po dwie serie. 30-60 sekund przerwy między seriami.

Ćwiczenie 3

Zginanie I prostowanie nóg z równoczesnym napinaniem mięśni brzucha

Leżymy na plecach. Nogi rozwarte na zmianę zginamy I prostujemy mocno napinając mięśnie brzucha przy każdym ruchu w górę.

Wydychamy powietrze ustami przy każdym uniesieniu miednicy I nóg w górę.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-15 razy po dwie serie. 30-60 sekund przerwy między seriami.

Ćwiczenie 4

Rozciąganie kręgosłupa

Pozycja stojąca, dłonie splecione nad głową. Wyciągamy ręce mocno do gory (ale bez wspinania się na place) przez 6-8 sekund.

Wydychamy powietrze ustami podczas rozciągania.

Automasaż

W pozycji stojącej lub siedzącej kładziemy wyprostowaną dłoń na brzuch. masujemy w równym tempie szerokimi, okrężnymi ruchami, ale nie naciskając zbytnio, w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.

Staramy się oddychać możliwie jak najwolniej.

Masaż powinien trwać 1-2 minuty.