Detox – dzień 4

Wczoraj zakończyło się 3-dniowe oczyszczanie jelita. Jakiś spektakularnych efektów nie zauważyłam. Oczywiście w dalszym ciągu moja skóra się oczyszcza, czego efekt codziennie widzę w postaci nowych krost na twarzy.

Dziś zrobiłam sobie dzień luzu. Nadal w menu dominowały owoce i warzywa, jednakże zjadłam również serek wiejski i jogurt. Jednocześnie delikatnie przeszłam do kolejnego oczyszczania, tym razem wątroby. Zastosowałam miękką metodę oczyszczania sokiem z marchwi, selera i pietruszki (tutaj link do metod oczyszczania wątroby). Plan jest, aby przez cały weekend pić ten sok, oczywiście nie sam tylko jako dodatek do jedzenia.

Od poniedziałku zamierzam zastosować kolejną dietę oczyszczania wątroby opartą o sok z marchwi, ogórka i buraka.

Zestaw ćwiczeń na dzisiaj:

Ćwiczenie 1

Przyciąganie zgiętych nóg do tułowia

Kładziemy się na plecach, nogi uniesione pionowo do góry, lekko zgięte.

Przyciągamy nogi do siebie, kierując je na zmianę do prawego ramienia, do środka i do lewego ramienia.

Wydychamy powietrze ustami podczas przyciągania nóg do tułowia.

Ćwiczenie wykonujemy od 18-27 razy w swoim tempie.

UWAGA:

Nogi za każdym razem powinny wracać do pozycji pionowej.

Ćwiczenie 2

Krążenie wyprostowanymi i złączonymi nogami

Kładziemy się na plecach, nogi uniesione pionowo do góry, złączone i wyprostowane, zataczają małe kółka.

Wydychamy powietrze ustami w momencie, gdy nogi wykonują ruch do przodu.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-15 razy po dwie serie. 30-60 sekund przerwy między seriami.

Ćwiczenie 3

Przyciąganie prawego łokcia do lewego kolana, a następnie lewego łokcia do prawego kolana

Leżymy na plecach, nogi zgięte i rozwarte. Przyciągamy lewe kolano do prawego łokcia, następnie zmiana – prawe kolano do lewego łokcia.

Wydychamy powietrze ustami przy każdym podniesieniu kolana.

Ćwiczenie wykonujemy od 12-20 razy po dwie serie. 30-60 sekund przerwy między seriami.

Ćwiczenie 4

Wyciąganie naprzemiennie przeciwstawnych kończyn

Kładziemy się na brzuchu. Wyciągamy możliwie jak najdalej lewą rękę i prawą nogę przez 6-8 sekund. Rozluźniamy się na 6 sekund i powtarzamy ćwiczenie prawą ręką i lewą nogą.

W fazie rozluźnienia wolno wciągamy powietrze nosem i wydychamy również powoli przez usta podczas wyciągania kończyn.

Ćwiczenie wykonujemy od 2 razy na każdą stronę.

Automasaż

W pozycji stojącej lub siedzącej kładziemy wyprostowaną dłoń na brzuch. masujemy w równym tempie szerokimi, okrężnymi ruchami, ale nie naciskając zbytnio, w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.

Staramy się oddychać możliwie jak najwolniej.

Masaż powinien trwać 1-2 minuty.