Detox – dzień 5&6

Weekend – dzień 5&6

Weekend. Pora na mały odpoczynek od detoxu.Tym bardziej, że dziś bardzo dobrze odczułam efekt oczyszczania jelit po trzy dniowej kuracji.

Niestety w sobotę nastąpiła alkoholizacja, klika drinków=nowy zastrzyk toksyn do usunięcia.

Poza alkoholem weekendowa dieta obfitowała w warzywa i owoce uzupełnione ekstra błonnikiem, serwatką białkową oraz wodą z cytryną. W sobotę kontynuowałam picie soku z marchwi, selera i pietruszki (tutaj link do metod oczyszczania wątroby).

Od poniedziałku zamierzam zastosować kolejny sok wspomagający oczyszczanie wątroby, oparty o sok z ogórka, buraka i marchwi.

Zestaw ćwiczeń na dzisiaj:

Ćwiczenie 1

Przywodzenie zgiętych nóg

Kładziemy się na plecach, nogi uniesione pionowo do góry, wyprostowane i złączone.

Następnie zginamy nogi w kolanach i przyciągamy do tułowia, napinając jednocześnie mięśnie brzucha.

Wydychamy powietrze ustami podczas przywodzenia nóg do tułowia.

Ćwiczenie wykonujemy od 12-20 razy, po dwie serie. 1 minuta odpoczynku między seriami.

Ćwiczenie 2

Krążenie nóg pochylonych na bok

Kładziemy się na plecach, nogi złączone i wyprostowane przechylamy na bok i zaczynamy nimi zataczać małe kółka.

Wydychamy powietrze ustami podczas przywodzenia nóg do tułowia.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-15 razy po dwie serie – raz nogi przechylone w prawą stronę, drugi raz – w lewą stronę.

Ćwiczenie 3

Zataczanie ósemek prostymi i złączonymi nogami

W pozycji siedzącej podnosimy złączone i wyprostowane nogi. Zakreślamy nimi w powietrzu dość duże ósemki. Jeżeli ćwiczenie wydaje się zbyt trudne, możemy zgiąć lekko nogi i robić mniejsze ósemki.

Wydychamy powietrze ustami podczas przywodzenia nóg do tułowia.

Ćwiczenie wykonujemy od 6-8 razy po dwie serie. 30-60 sekund przerwy między seriami.

Ćwiczenie 4

Przyciąganie wyprostowanych nóg do tułowia

W pozycji siedzącej przyciągamy mocno wyprostowaną nogę jak najbliżej tułowia. Pozycję utrzymujemy przez 6-8 sekund.

Wydychamy powietrze ustami podczas przyciągania nogi.

Wykonujemy 2 przyciągania każdą nogą, utrzymując pozycję przez 8 sekund.

Automasaż

W pozycji stojącej lub siedzącej kładziemy wyprostowaną dłoń na brzuch. masujemy w równym tempie szerokimi, okrężnymi ruchami, ale nie naciskając zbytnio, w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.

Staramy się oddychać możliwie jak najwolniej.

Masaż powinien trwać 1-2 minuty.