Detox – dzień 10

Czwartek – dzień 10

Rano standardowa lista czynności, czyli:

  • sok z cytryny na czczo
  • woda z łyżeczką błonnika
  • kawa z mlekiem (strasznie cieżko będzie mi całkowicie zrezygnować)
  • ćwiczenia na brzuch wraz z masowaniem

Plan na dziś to oczyszcanie wątroby sokiem z jabłka i buraka w proporcji 4:1. Sok pijemy cały dzień i nic więcej nie jemy, za wyjątek pieczonych jabłek kiedy dopadnie nas wilczy głód. Chyba mnie trochę ta jabłkowa dieta przerosła, a może była to kwestia tego, iż cały dzień miałam bardzo zajęty i aktywny. W pracy bardzo dużo zadań,a po pracy wybrałam się na rowerze do fryzjera (6+6km). Mało tego dzień był strasznie zimny. Wszystko to spowodowało, że ciągle byłam głodna i zmarznięta. Pieczone jabłka też nie pomogły. Generalnie, jeśli ktoś jest zainteresowany stosowaniem 3-dniowej diety opartej wylącznie o sok jabłkowo-burakowy zalecam zrobić to podczas weekendu, kiedy nie mamy dużo zajęć i możemy poleniuchować o odpocząć. W przeciwnym wypadku, jest bardzo ciężko funkcjonować przy tak małej dawce kalorii i braku ciepłego posiłku.

Mój dzień na diecie zakończył się wyziębieniem oraganizmu, sennością oraz okropnym bólem głowy, który utrzymywał się do kolejnego dnia do południa. Jutro nie będę kontunuować tej diety, gdyż niestety czeka mnie kolejny aktywny i pracowity dzień.

Przepis na sok:

  • 1 burak
  • 4 jabłka

wszystko miksujemy w blenderze lub w sokowirówce – zależy kto co tam ma w domu. Ja dodałam jescze trochę korzenia imbiru – sok przepyszny z lekko ostrawym smakiem.

Zestaw ćwiczeń na dzisiaj:

Ćwiczenie 1

Dotykanie lewej pięty lewą dłonią, a następnie prawej pięty prawą dłonią

Kładziemy się na plecach, nogi zgiete, stopy na podłodze. Dotykamy na zmianę pięt: prawą piętę prawą dłonią, a potem lewą piętę, lewą dłonią.

Wydychamy powietrze ustami podczas każdego zetknięcia ręki z piętą.

Ćwiczenie wykonujemy od 15-25 razy,  po dwie serie. 30-60 sekund odpoczynku między seriami.

Ćwiczenie 2

Zataczanie dużych kół złączonymi i wyprostowanymi nogami

W pozycji siedzącej opierając się na rękach, odchylamy  się do tyłu i unosimy przed sobą złączone i wyprostowane nogi.

Zataczamy nogami duże koła.

Wydychamy powietrze ustami za każdym razem, kiedy nogi zbliżają się do głowy.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-15 razy w jedną, a następnie drugą stronę, po dwie serie. 30-60 sekund odpoczynku między seriami.

Ćwiczenie 3

Przywodzenie nóg ustawionych jedna za drugą

Kładziemy się na plecach. Unosimy wyprostowane nogi pionowo do góry i ustawiamy stopy jedna za drugą (tak źeby palce jednej dotykały pięty drugiej). Tak ułożone nogi przyciągamy do siebie lekko unosząc miednicę.

Wydychamy powietrze ustami podczas każdego ruchu nóg do przodu.

Ćwiczenie wykonujemy od 15-25 razy,  po dwie serie. 30-60 sekund odpoczynku między seriami.

Ćwiczenie 4

Rozciąganie mięśni grzbietu

Klękamy, pośladki opieramy na piętach. Ręce wyciągamy przed siebie, plecy proste. Utrzymujemy tę pozycję przez 6-8 sekund.

Wydychamy bardzo powoli powietrze ustami.

Wykonujemy pozycję 3 razy utrzymując przez 6-8 sekund.

Automasaż

W pozycji stojącej lub siedzącej kładziemy wyprostowaną dłoń na brzuch. masujemy w równym tempie szerokimi, okrężnymi ruchami, ale nie naciskając zbytnio, w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.

Staramy się oddychać możliwie jak najwolniej.

Masaż powinien trwać 1-2 minuty.