Dieta Wypłukiwania tłuszczu

„Plan wypłukiwania tłuszczu” z książki Ann Louise Gittleman: Dieta ta ma oczyszczać wątrobę, stymulować procesy spalania tłuszczu oraz uregulować poziom insuliny. Eliminuje także produkty mogące zaburzać procesy metaboliczne ze względu na działanie alergizujące bądź nadmiernie obciążające wątrobę.

Woman body

Faza 1 – 14 dni

1 faza diety ma na celu oczyszczenie organizmu oraz uruchomienie procesów spalania tłuszczu.

Te pierwsze 2 tyg. diety mają oczyścić wątrobę i wspomóc jej zdolność rozkładania tłuszczów. W tej fazie powinno się stracić dość dużo nagromadzonego tłuszczu i „zachomikowanej ” w tkankach wody (nie mylić z odwodnieniem organizmu). Autorka diety zaznacza że możliwa jest utrata niewielkiej ilości kilogramów przy znacznej utracie centymetrów w obwodach ciała. Dlatego też do oceny skuteczności warto wykorzystać centymetr krawiecki.

„Faza startowa, oparta na dziennej porcji 1100 do 1200 kalorii, ma na celu szybkie wejście w odchudzanie. Podczas tej fazy zmieni się twoja figura dzięki przyspieszeniu utraty tłuszczu z jego ulubionych magazynów: bioder, ud i pośladków. Niektórzy donoszą o utracie w ciągu tej fazy aż 30 cm, przy zgubieniu jedynie 2 kg. Oznacza to, że pozbywają się tłuszczu i wzdęć, a nie mięśni. (…)

Ważnym elementem planu o którym nie było wspomniane jest umiarkowany wysiłek fizyczny.

Lista produktów niedozwolonych oto co trzeba z diety wyeliminować w 1 fazie diety: 

  • wszelkie tłuszcze oprócz oleju lnianego
  • kofeina, cole, dietetyczne napoje gazowane, alkohol, aspartam i cukier
  • octy na bazie drożdży (poza jabłkowym), sos sojowy, gotowe musztardy i sosy
  • wszystkie ziarna, pieczywo, płatki śniadaniowe, warzywa bogate w skrobię (ziemniaki, kukurydza, groszek, marchewka, pasternak, dynia, kabaczek i fasola)
  • nabiał: mleko, jogurty, sery

Produkty które należy jeść. Podane dzienne spożycie oraz funkcja jaką pełnią w diecie

Olej – 1 łyżka stołowa wysokolignanowego naturalnego oleju z siemienia lnianego dwa razy dziennie. Niezbędny do walki tłuszczem i regulacji insuliny dzięki bogatej zawartości tłuszczów omega-3

Chude białka (do 220g dziennie). Wszystkie rodzaje ryb, owoców morza, chuda wołowina, cielęcina, baranina, kurczak lub indyk bez skóry oraz serwatka. Gdy to tylko możliwe, używaj mięsa z produkcji naturalnej lub ze zwierząt karmionych trawą. Wybieraj bezlaktozową, wysokobiałkową serwatkę w proszku, zawierającą ok. 20 g białka oraz śladowe ilości węglowodanów w jednej porcji. Do dwóch razy w tygodniu jedz tofu bądź tempeh. Białko przyspiesza przemianę materii o 25% oraz uaktywnia w wątrobie enzymy
detoksyfikujące.

Jajka do 2 dziennie. Polecane są jajka o podwyższonej zawartości omega-3.

Warzywa. Spożycie dzienne nieograniczone (o ile nie podano inaczej). Szparagi, zielona fasolka, brokuły, brukselka, kapusta, kalafior, kapusta pekińska, marchew (jedna), ogórki, japońska biała rzodkiew, bakłażan, szpinak, eskariola, kapusta liściasta i włoska, liście gorczycy, sałata rzymska, rukola, cykoria, endywia, pietruszka, cebula, szczypiorek, czerwona i zielona papryka, oliwki (trzy), rzodkiewki, kiełki fasoli mung, okra, kiełki lucerny, pomidory, rukiew wodna, czerwona lub zielona sałata o luźnych główkach, cukinia, żółty kabaczek, orzechy wodne, kiełki bambusa i czosnek. Te warzywa, bogate w błonnik i czynniki odżywcze pochodzenia roślinnego, przyspieszą oczyszczanie wątroby i dostarczą ci wartościowych karotenoidów.

Owoce – 2 pełne porcje dziennie. Do wyboru: 1 małe jabłko, 1/2 grejpfruta, 1 mała pomarańcza, 2 średnie śliwki, 6 dużych truskawek, 10 dużych wiśni, 1 nektarynka, 1 brzoskwinia, 1 filiżanka jagód, borówek lub malin. Te owoce bogate są w enzymy i minerały. Mają przy tym niski indeks glikemiczny.

Woda żurawinowa – 8 szklanek dziennie. Mieszanka soku żurawinowego i wody zapobiega zatrzymywaniu wody, oczyszcza układ limfatyczny z nagromadzonych odpadów, a także pomaga w usuwaniu celllitu. Proporcje – 150 ml soku na 850 ml wody. Zamiast soku żurawinowego można w wyjątkowych przypadkach użyć niesłodzonego soku z granatów w proporcji 60 ml soku na 890 ml wody. Soku z granatów należy używać tylko gdy się jest uczulonym na żurawiny lub nie można znaleźć żurawin w sprzedaży. Autorka nie gwarantuje, że pomoże on spalić tłuszcz tak skutecznie jak czynią to żurawiny

Koktajl długowieczności – 2 razy dziennie: po przebudzeniu i przed snem by wspomóc wydalanie i zaprowadzić równowagę hormonalną. Do 220 g wody żurawinowej dodaj albo 1 łyżeczkę sproszkowanych łusek z nasion babki płesznika, albo 1 łyżkę stołową zmielonego siemienia lnianego.

UWAGA! Jeśli bierzesz pigułki antykoncepcyjne lub jakiekolwiek inne lekarstwa na receptę, przyjmuj je co najmniej dwie godziny przed lub po wypiciu Koktajlu Długowieczności. Zawarty w nim błonnik może utrudniać absorpcję lekarstw.
Zioła i przyprawy – według smaku. Pieprz cayenne, gorczyca, cynamon, imbir, koper, czosnek, anyż, goździki, liść bobkowy, nasiona i liście kolendry, pietruszka, ocet jabłkowy i kminek. Przyprawy te przyspieszają metabolizm. Legalne oszustwo – 1 filiżanka kawy naturalnej/zbożową lub figową/ rano, można też pić herbatkę z korzenia mniszka lekarskiego. Słodziki – jedynie słodzik z rośliny Stevia rebaudiana.
Oprócz dziennej diety przed śniadaniem wypij szklankę cipłej wody z sokiem z 1/2 cytryny – pomoże to twej wątrobie nerkom. Śniadanie i obiad – Zażywaj suplementy bogate w spalajce tłuszcz GLA w ilości 360 do 400 mg dziennie. Do wyboru proste suplementy GLA lub ekwiwalent w postaci kapsułkowanego oleju z wiesiołka, ogórecznika lub nasion czarnej porzeczki.

Codziennie możesz także brać:

  • zrównaoważony suplement multiwitaminowy i mineralny dla zapewnienia ogólnego odżywienia organizmu
  • preparat odchudzający zawierający wspierające wątrobę zioła takie jak korzeń mniszka lekarskiego i ostropest plamisty.
  • substancje kontrolujące węglowodany, takie jak chrom.
  • spalacze tłuszczu takie jak L-karnityna, metionina, cholina, inozytol, lipaza i lecytyna

Tej fazy diety nie powinny stosować osoby z chorobą nerek lub wątroby, kobiety w ciąży lub karmiące piersią, osoby które miewały w przeszłości zaburzenia przewodu pokarmowego oraz dzieci do lat 12.

Faza 2 – Stałe Wypłukiwanie Tłuszczu – 14 dni

Stałe Wypłukiwanie Tłuszczu ma na celu dalsze odchudzanie, przy spożyciu 1200 – 1500 kalorii dziennie. Pozostaje się przy niej aż do osiągnięcia pożądanej wagi lub rozmiaru. (…)
Jesz bardziej kalorycznie, a mimo to chudniesz. Ma na celu dalsze odchudzanie, przy spożyciu 1200 – 1500 kalorii dziennie. Wciąż pijesz dużo ale wodę żurawinową zastępujesz woda niegazowaną. Do koktajlu długowieczności dodajesz więcej soku z żurawiny (pól na pól z woda). Możesz dodać dwa węglowodany: ciemny chleb, zielony groszek, marchewkę (do wyboru). Jeden z nich wprowadź na początku, drugi pod koniec tygodnia. Jeśli przez dwa tygodnie nie uda ci się schudnąć tyle ile chcesz, możesz przedłużyć tę fazę o tydzień lub nawet dwa. Możesz także włączyć do jadłospisu cukinie, dynie, arbuza i kiwi.

Faza 3 – na zawsze – Życiowy Plan Żywienia

Jesz to samo co w 2 fazie ale włączasz kolejne dwa węglowodany np ziemniaki, fasole, kukurydze. Możesz jeść je nawet 4 razy dziennie. Dodajesz tez oliwę z oliwek i dwa produkty nabiałowe (mleko, żółty ser, jogurt – wybierz te które lubisz najbardziej). Raz dziennie pijesz koktajl długowieczności i wodę z sokiem z cytryny. Możesz tez pic czerwona herbatę. Jeśli osiągnęłaś stalą wagę, możesz dołożyć sobie jeszcze jeden węglowodan np. ryż.

Przepis na sok żurawinowy

Sok żurawinowy można zrobić samemu ze świeżych lub mrożonych owoców. Autorka książki podaje: 350g żurawin na litr wody gotować aż owoce zaczną pękać. Odcedzić i gotowe.