Oczyszczająca moc soków

Dlaczego i czy warto pić soki a zwłaszcza zielone soki?

Soczki są fantastycznym sposobem na przyswojenie i łatwe wchłonięcie przez nasz organizm maksimum wartości odżywczych oferowanych nam przez surowe owoce i warzywa. Wszystkie witaminy, enzymy i minerały zawarte w jedzonku są skondensowane w jednej szklance takiego soku i z powodu braku błonnika, te wysoko skoncentrowane wartości odżywcze,  trafiają prosto i bez żadnego wysiłku do naszego krwiobiegu.

Mycie owoców i warzyw przed sokowaniem:
Istnieje kilka metod, które  można zastosować a tutaj jest najprostsza:

Wypełnij umywalkę z zimną wodą, dodaj kilka łyżek soli i sok z połowy cytryny. Namocz owoce i warzywa  na około dziesięć minut, następnie opłucz je zimną wodą.  W przypadku owoców, które są powszechnie woskowane, takich jak jabłka, Steve „Sproutman” Meyerowitz zaleca zanurzenie owoców we wrzącej wodzie na pięć sekund.

Różne rodzaje soków: 

Owocowe – Soki owocowe są na ogół traktowane jako oczyszczające, odświeżające i oferujące szybki przypływ energii. Wysoka zawartość wody w sokach owocowych, wypłukuje przewód pokarmowy i nerki, a także oczyszcza krew. Winogrona, jabłka i cytryny są silnie oczyszczające. Soki owocowe są bogate w cukry i choć są to cukry naturalne, powinny być one stosowane z umiarem, zwłaszcza przez tych, którzy zostali poinformowani, aby ograniczyć spożycie cukru.

Propozycje mixów owocowych:
  • jabłko&gruszka
  • jabłko&śliwka
  • jabłko&żurawina
  • jabłko&winogron
  • jabłko&gruszka&ananas
  • jabłko&arbuz
  • pomarańcz&greipfruit
Marchewka jej kombinacja – Sok z marchwi jest powszechnie uważany jako napój energetyczny. Soki z marchwi są słodkie, więc często zaleca się mieszanie marchwi z innymi warzywami by ograniczyć poziom cukru. Kiedy robisz soki w połączeniu z marchwią, marchew powinna zawsze dominować.
Propozycje mixów marchewki:
  • marchew&burak
  • marchew&burak&papryka
  • marchew&burak&papryka&ogóre
  • marchew&burak&papryka&ogórek&pietruszka
  • marchew&jabłko
  • marchew&jabłko&arbuz&imbir
  • marchew&szpinak
  • marchew&szpinak&aloes
  • marchew&kapusta

Zielone  Soki
Zielone soki są magiczne!!!! Zawierają mnóstwo chlorofilu, który jest dawcą tlenu dla naszej krwi. Poprawiają alkaliczność naszego organizmu. Oferują mnóstwo enzymów, aminokwasów, magnezu, potasu, oraz wapnia, odmładzają, dotleniają i regenerują nasze komórki!!!!

Chlorofil zawarty w ciemnoliściastych warzywach jest niesamowitym zastrzykiem tlenu dla naszego organizmu. Struktura molekularna chlorofilu różni się tylko jednym molekułem od hemoglobiny w naszej krwi. Dzięki temu jest on rozpoznawany przez nasz organizm jako dobry przyjaciel:)  i wchłaniany przez niego momentalnie. Wyposażając naszą krew w tlen, który drogą systemu krwionośnego dociera do każdej komórki naszego ciała odmładzając, regenerując i przede wszystkim ALKALIZUJĄC tym samym nasze ciało. Warto przy tym wspomnieć, że choroby i wszelkie zakażenia nie są w stanie przeżyć w alkalicznym środowisku:)

DROBIAZGI:
Warzywa i owoce do sokowania, najlepiej jest umyć i posiekać tuż przed ich wyciśnięciem.
Soki natomiast najlepiej jest pić zaraz po ich wyciśnięciu, ponieważ szybko tracą one wartości odżywcze przez proces utleniania.
Chociaż najlepiej jest je  pić  zaraz po ich wyciśnięciu, powinny one być pite bardzo  powoli najlepiej mieszając każdy łyk ze śliną, w której zawarty jest istotny enzym trawienny.
Owoce cytrusowe tj.  pomarańcze, mandarynki czy grejpfruty powinny być obrane  ze skórki przed wyciśnięciem, jednak warto jest użyć do tego obieraczki do warzyw, by pozbyć się tylko zewnętrznej skórki a zachować jak najwięcej tej białej powłoki, która jest bogata w błonnik i inne wartości odżywcze.
Gdy robimy soki z warzyw, które mają silniejszy zapach, tak jak na przykład czosnek i imbir,  powinny one  być wrzucane do sokowirówki jako pierwsze, żeby to co będzie włożone po nich pomogło popchnąć zaległe w sokowirówce resztki.

Źródło:

http://surowadieta.blogspot.com/search/label/sokowa%20uczta