Detox – dzień 12&13

Weekend – dzień 12&13

Rano standardowa lista czynności, czyli:

  • sok z cytryny na czczo
  • woda z łyżeczką błonnika
  • kawa z mlekiem (strasznie ciężko będzie mi całkowicie zrezygnować)
  • ćwiczenia na brzuch wraz z masowaniem

Cały weekend upłynął pod znakiem oczyszczanie stawów i kości. Kuracja poza oczyszczaniem kości i stawów ma też właściwości oczyszczające jelita, co oczywiście sprzyja całemu detoxowi.

Niestety, podobnie jak tydzień temu, sobota to tzw. cheat day, podczas którego pozwoliłam sobie na alkohol:)

Zestaw ćwiczeń na weekend:

Ćwiczenie 1

Przekładanie nóg

Kładziemy się na plecach. Wyprostowane nogi podnosimy pionowo do góry. Jedną nogę trzymamy nieruchomo, drugą zaś przekładamy do przodu

Wydychamy powietrze ustami podczas każdego (lub co drugiego) przełożenia nogi.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-20 razy,  po dwie serie. 30-60 sekund odpoczynku między seriami.

Ćwiczenie 2

Przyciąganie wyprostowanej nogi do uniesionej i nieruchomej klatki piersiowej

Kładziemy się na plecach, jedna noga zgięta, górna część tułowia uniesiona i nieruchoma. Drugą nogę wyprostowaną przyciągamy do lewego, a potem do prawego ramienia.

Wydychamy powietrze ustami przy każdym przywodzeniu nogi do tułowia.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-20 razy, po dwie serie. 30-60 sekund odpoczynku między seriami.

Ćwiczenie 3

Pzyciąganie łokcia do kolana podczas leżenia na plecach

Kładziemy się na plecach. Nogi zgięte, jedną stawiamy na podłodze, drugą uniesioną trzymamy nieruchomo. Górną część tułowia podnosimy i przyciągamy łokieć do kolana.

Wydychamy powietrze ustami możliwie jak najwolniej.

Ćwiczenie wykonujemy od 20-30 razy, po dwie serie.

Ćwiczenie 4

Rozciąganie ze zgiętą nogą

Kładziemy się na plecach, jedna noga prosta, drugą zgiętą zbliżamy do klatki piersiowej. Wydychając powoli powietrze, przyciągamy zgiętą nogę do siebie przez 6-8 sekund

Wydychamy powietrze ustami możliwie jak najwolniej.

Ćwiczenie wykonujemy 2 razy na każdą nogę, utrzymując pozycję przez 6-8 sekund.

Automasaż

W pozycji stojącej lub siedzącej kładziemy wyprostowaną dłoń na brzuch. Masujemy w równym tempie szerokimi, okrężnymi ruchami, ale nie naciskając zbytnio, w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.

Staramy się oddychać możliwie jak najwolniej.

Masaż powinien trwać 1-2 minuty.