Detox – dzień 14

Poniedziałek – dzień 14

Rano standardowa lista czynności, czyli:

  • sok z cytryny na czczo
  • woda z łyżeczką błonnika
  • kawa z mlekiem (strasznie ciężko będzie mi całkowicie zrezygnować)
  • ćwiczenia na brzuch wraz z masowaniem

Oczyszczanie stawów i kości zakończone. Dziś chwila przerwy. Kolejnym krokiem jest oczyszczanie naczyń krwionośnych i krwi. Niestety, kilkudniowe kuracja jest dosyć ciężka. Wymaga spożywanie przez okres 3 dni wyłącznie trzech owoców w postaci zarówno ich jedzenia, jak i picia jako świeży sok. Po ostatnich doświadczeniach z całodziennym piciem wyłącznie soków, myślę, że wstrzymam się na razie z jej rozpoczęciem. W dalszym ciągu kontynuować będę dietę błonnikową oraz codzienne picie soków warzywno-owocowych.

Dzisiejsze menu

Śniadanie – 8:30:

  • serek+melon+siemię lniane+otręby (250kcal)

2 Śniadanie – 11.00:

  • jabłko (50kcal)

Obiad – 13.00:

  • surówka z sałaty zielonej z olejem lnianym i octem winnym (150kcal)
  • 2 jajka (200kcal)

Przekąska:

  • 2 pomidory+orzech laskowy+seler naciowy (100kcal)

Kolacja:

  • kawa +mleko (10kcal)
  • maślanka+siemię lniane+ błonnik (100kcal)
  • otręby+2 jajka (300kcal)
  • sok warzywny (100kcal)

Zestaw ćwiczeń na dzisiaj:

Ćwiczenie 1

Rozsuwanie i łączenie prostych nóg przy napiętych mięśniach brzucha

W pozycji siedzącej opieramy się na rękach i odchylamy do tyłu. Nogi uniesione i wyprostowane. Na zmianę rozsuwamy i łączymy nogi, przez cały czas utrzymując napięte mięśnie brzucha.

Wydychamy powietrze ustami przy co 8 ruchu.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-20 razy,  po dwie serie. 30-60 sekund odpoczynku między seriami.

Ćwiczenie 2

Wymachy w bok wyprostowaną nogą

Leżymy na plecach. odchylamy jedną nogę na bok, następnie przyciągamy ją z powrotem. Druga noga przez zały czas pozostaje nieruchoma.

Wydychamy powietrze ustami, gdy noga wraca do pozycji pionowej.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-20 razy, po dwie serie. 30-60 sekund odpoczynku między seriami.

Ćwiczenie 3

Napinanie brzucha z wyciąganiem nóg pionowo do góry

Kładziemy się na plecach. Nogi lekko zgięte. Prostujemy je, wyciągamy pionowo do góry przez 6-8 sekund i mocno napinając mięśnie brzucha.

Wydychamy powietrze ustami podczas każdego skurczu.

Ćwiczenie wykonujemy od 10-20 razy, napinając mięśnie przez 6-8 sekund.

Ćwiczenie 4

Przekładanie zgiętych nóg na bok i dociskanie ich do podłogi

Leżymy na plecach. Zgięte nogi przekładamy na bok, dociskamy do podłogi i przytrzymujemy w tej pozycji przez 6-8 sekund.

Wydychamy powietrze ustami jak najwolniej.

Ćwiczenie wykonujemy po na każdą stronę, utrzymując pozycję przez 6-8 sekund.

Automasaż

W pozycji stojącej lub siedzącej kładziemy wyprostowaną dłoń na brzuch. Masujemy w równym tempie szerokimi, okrężnymi ruchami, ale nie naciskając zbytnio, w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.

Staramy się oddychać możliwie jak najwolniej.

Masaż powinien trwać 1-2 minuty.