Śniadanie proteinowe

Lista idealnych pokarmów wysokobiałkowych na śniadanie

Jajka: Jak wiadomo to świetne źródło protein. Białko zawarte w jajkach jest w dużej mierze przetwarzane na zdrowe aminokwasy. Żółtko z jajka zawiera niestety dużo cholesterolu, więc nie należy przesadzać ze spożyciem jajek, chyba, że pozbywamy się żółtka. Co możemy zrobić z jajkami? Oczywiście możemy je zjeść na miękko, twardo, zrobić jajecznicę lub omlet z warzywami i jogurtem naturalnym.

Koktajle proteinowe: Koktajle proteinowe robimy przy wykorzystaniu mleka, orzechów i owoców. Koktajle nie tylko dostarczają ci niezbędnej ilości białka, ale także pomagają w trawieniu a to za sprawą błonnika zawartego w owocach. Koktajl proteinowy z samego rana przyspieszy twój metabolizm na resztę dnia.

Płatki: Wiele osób zaczyna dzień od płatków. Obecnie do wyboru mamy wiele rodzajów płatków, kukurydziane, owsiane, muesli itd. Wszystkie one zawierają dużo ziaren, błonnika i białka. Śniadanie składające się z płatków i niskotłuszczowego mleka lub jogurtu naturalnego to świetny sposób na rozpoczęcie dnia, nie tylko dostarczy protein, ale także pomoże w trawieniu (błonnik).

Otręby: Jedzenie otrębów to kolejny dobry pomysł na śniadanie proteinowe. Jest to dużo zdrowszy sposób niż jedzenie płatków, gdyż jest to jedzenie nieprzetworzone, zawiera dużo błonnika i nie zawiera węglowodanów prosty a złożone. Oczywiście zawierają także sporo białka.

Chleb pełnoziarnisty: Pełnoziarnisty chleb to świetne uzupełnienie śniadania. To kombinacja błonniku oraz protein, powolnie obudzi twe ciało na cały dzień.

Inne pomysły na proteinowe śniadanie to różnego rodzaju soki jak np: ze świeżych grejpfrutów czy pomarańczy. Te soki zawierają duże ilości witamin, błonnika i białka. Innym pomysłem jest picie mleka na śniadanie, byle tylko niskotłuszczowego. Nie polecam jednak tego rozwiązania dla osób nietolerujących laktozy.

Podsumowanie 

Wiele ludzi popełnia błąd nie przykładając się do śniadania. Zaczynają dzień od kawy czy herbaty. Niestety nie jest to dobry pomysł. Zadaniem śniadania jest dostarczenie energii na pierwszą połowę dnia oraz pobudzenie metabolizmu. Nie robiąc tego sprawiamy, że organizm nie jest przyzwyczajony do dostawania ciągłej energii i kiedy w końcu ją otrzyma w porze obiadowej to za wszelką cenę chce odłożyć zapasy na przyszłość. Odpowiednie śniadanie pobudza metabolizm na cały dzień.

http://www.dieta-proteinowa.net/sniadanie_proteinowe.html