Sztuka jedzenia

Jak i kiedy jeść owoce

Niektórzy twierdzą, iż nie tolerują owoców, ponieważ dostają od nich niestrawności. Może się tak dziać, z racji tego że owoce spożywane są w złym momencie. Owoce są szybko trawione, a ich trawienie nie musi odbywać się w żołądku jak w przypadku innych produktów. Jeśli jemy owoce, jako deser po głównym posiłku, który musi być strawiony w żołądku (wszystkie inne produkty), cała zjedzona żywność, w tym owoce, będą siedzieć razem i zaczynać fermentować. To właśnie będzie powodować różnego rodzaju problemy trawienne. Jeśli jednak jemy owoce na pusty żołądek, będziemy prawdopodobnie w stanie tolerować je bez żadnego dyskomfortu.

Owoce i warzywa jedz osobno. Owoce na śniadanie, jako przedpołudniowa przekąska, a warzywa na obiad i kolację.

Jak prawidłowo łączyć pokarmy

Idealnie było by jeść  każdą rzecz osobno, znaczy się owoce osobno, warzywa osobno, białka osobno itd . Jest to jednak bardzo trudne do zrobienia zwłaszcza jeżeli przez ostanie 20/30 lat lat jedliśmy schabowego babci z ziemniakami suróweczka, I zaraz po tym jabłecznik z kubeczkiem kawy albo herbatki. Niestety, to najgorsza kombinacja jaka możecie sobie wyobrazić.

Wskazówki:

  • jedz owoce osobno , melony jak np. arbuz nie powinny być mieszane nawet z innymi owocami, bo wydzielają one zupełnie inne enzymy trawienne
  • nie mieszaj białka z prostymi węglowodanami albo roślinami okopowymi ( ziemniaki buraki itp.) Czyli jedz ziemniaki z surówką albo surówkę ze schabowym, nigdy nie jedz tak ja przez ostatnie 20/30 lat, czyli ziemniaki i schabowy razem. Jest to tak na poważnie najgorsze przewinienie jakiego można się dopuścić dlatego że białka zwłaszcza zwierzęce potrzebują od 1, 5 godziny do 3 żeby się strawić, a warzywa około godziny, oprócz tego enzymy używane przez te białka są zupełnie inne niż te przez węglowodany i nie współgrają one ze sobą absolutnie, wiec zamiast prawidłowego trawienia tworzą się toksyny i…dalszy ciąg już znasz….
  • idealnie, aby każdy posiłek zawierał surowe, duszona lub kiszone warzywa
  • uzupełnij dietę w pokarmy bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które są niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania układu limfatycznego. Niektóre z tych produktów to świeże, surowe orzechy włoskie, migdały, orzechy laskowe, makadamia, orzechy brazylijskie i inne rodzaje orzechów; nasiona słonecznika, nasiona lnu i pestki dyni; awokado; ponadto oleje tłoczone na zimno, przede wszystkim olej lniany.

Ile jeść, jakie porcje

Należy unikać dużych, ciężkich posiłków. Zamiast tego należy jeść mniejsze posiłki i przekąski między posiłkami. Jedz tylko wtedy, gdy jesteś głodny, a nie znudów. Jeśli jesteś znudzony, II fi coś innego do roboty.

Porcja powinna zmieścić się w dłoni. Dlaczego? Gdyż taką porcję nasza wątroba może na jeden raz przetrawić.

Niektóre korzyści płynące z jedzenia mniejszych posiłków:

  • szybszy metabolizm (efekt termiczny). Samo trawienie pożywienia spala kalorie, a jedzenie częściej, możesz zwiększyć twoje tempo przemiany materii w spoczynku;
  • stały poziom energii. Jeśli będziesz jeść częściej, poziom cukru we krwi będzie bardziej stabilny, więc unikniesz wzlotówi upadków doświadczanych po spożyciu dużych posiłków … a mechanizm akumulacji tłuszcz zostanie wyłączony;
  • dieta z mniejszą ilością kalorii. Jedzenie co kilka godzin zmniejsza szansę na ochotę spożycia żywność o wysokiej kaloryczności;
  • wsparcie dla wzrostu mięśni. Stałe i konsekwentne dostawy składników odżywczych, zwłaszcza białka wpływającego na naprawę i wzrost, ma zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia maksymalnych wyników z twojego treningu siłowego.

Najprostszym sposobem jest wyrobienie nawyku jedzenia 5-6 posiłków w ciągu dnia. Jeść zdrowe śniadanie, lunch i kolację, a następnie zjeść mniejsze posiłki typu snack 2-3 razy dziennie.

Jak przeżuwać pożywienie

Główną przyczyną problemów z trawieniem pożywienia jest jedzenie w pośpiechu oraz nieprawidłowe przeżuwanie spożywanych posiłków. Reszta systemu pokarmowego jest mocno uzależniona od prawidłowo przeżutego pokarmu, jeśli tego ostatniego brak, pojawiają się objawy niestrawności i dyskomfortu. Tak więc pierwszym krokiem do czyszczenia przewodu pokarmowego jest dokładne przeżuwanie pokarmu.

Picie podczas posiłków

Picie dużych ilości płynów podczas posiłków (picie zbyt dużej ilości
w czasie posiłków) osłabia wydzielanie enzymów trawiennych i tym samym
zmniejsza ich efektywność. Ponadto mechanizm w żołądku mówi mu, kiedy powinno nastąpić dalsze przesunięcie żywności w przewodzie pokarmowym.Kiedy  żywności została odpowiednio rozdrobniona na środowisku kwaśnym żołądka staje się on nieco mniej kwaśny. Jest to sygnał, jaki organizm wykorzystuje do informowania żołądka, że ​​jego praca jest wykonywana. Picie do posiłków daje błędne sygnały dla żołądka, który myśli, że proces trawienia się zakończył, ponieważ dostarczone płyny rozcieńczyły kwas. To powoduje przedwczesne przesunięcie żywności z żołądka do jelita cienkiego, które nie jest odpowiedzialne za trawienie. Tylko żołądek może wykonywać pracę żołądka, więc unikaj picia podczas posiłków. Najlepiej pić pół godziny przed lub jedną do do dwóch godzin po posiłku.