Kasza jaglana z warzywami

Składniki na 4 porcje:

  • szklanka kaszy jaglanej
  • 2 różnorodne papryki
  • mała cukinia
  • duża cebula
  • 3 łyżki oleju
  • 3 ząbki czosnku
  • sos sojowy
  • rozmaryn, pieprz i sól

Przygotowanie:

Kaszę namaczamy kilka godzin przed gotowaniem, może być nawet całą noc. Następnie gotujemy dodając kurkumę i sól do smaku.

Inny sposób na przygotowanie kaszy – wsypać kaszę na sitko, przelać wrzątkiem i odsączyć. Na patelni rozgrzewać część oleju, podsmażyć na nim cebulę, gdy się zarumieni dodajemy kaszę i chwilę smażymy. Wszystko przekładamy do rondla i zalewamy 2 szklankami wody, solimy i wstawiamy do gorącego piekarnika na 25 minut.

Paprykę (po umyciu i usunięciu gniazd nasiennych) oraz cukinię kroimy w paski. Na patelni smażymy posiekany czosnek i cebulę. Dodajemy cukinię i paprykę. Dusimy aź warzywa będą miękkie, ale jędrne. Doprawiamy sosem sojowym, rozmarynem i przyprawami do smaku. Podajemy z kaszą.