Krem z buraków z chrzanową fasolą

Oryginalny przepis zawiera również smażone kapary, ja robiłam bez nich.

Składniki na 4 porcje;

  • 200 g namoczonej na noc fasoli
  • 4 upieczone w piekarniku buraki (buraki umyć, owinąć folią aluminiową i piec przez godzinę w 180C) – ja buraki gotowałam do miękkości
  • 2 łyżki oleju
  • 2 cebule
  • 1 łyżeczka tymianku (ja dodałam bazylie, oregano, pietruszkę i różne świeże zioła)
  • 1 litr soku pomidorowego
  • 1 kieliszek czerwonego wina
  • szczypta cynamonu
  • sól, pieprz i cukier do smaku
  • 1 łyżka chrzanu
  • garść kaparów + 1 łyżeczka oleju do smażenia (bez też smakuje świetnie)

 Przygotowanie:

  • Kapary dokładnie osączyć i osuszyć papierowym ręcznikiem, po czym podsmażyć na chrupko na 1 łyżeczce rozgrzanego oleju (uwaga: pryska!). Osuszyć ręcznikiem papierowym z nadmiaru tłuszczu.
  • Fasolę wstawić w nowej wodzie i gotować do miękkości – zachować 1 szklankę wody z gotowania.
  • Cebulę pokroić w kostkę i smażyć na oleju, aż się lekko przyrumieni, posypać tymiankiem, smażyć jeszcze chwilę i przełożyć do garnka. Zalać sokiem pomidorowym, dodać wino, obrane i pokrojone buraki oraz szczyptę cynamonu. Gotować chwilę, doprawić cukrem, solą i pieprzem, zmiksować.
  • Ugotowaną fasolę zmiksować z wodą z gotowania i chrzanem, doprawić do smaku. Podgrzać mocno przed podaniem.
  • Gorące, zmiksowane buraki nałożyć na talerze, podawać z gorącym puree z fasoli i kaparami.

Źródło:

http://kaszaprodzekt.blogspot.com/2010/03/krem-z-burakow-z-chrzanowa-fasola.html