Minestra di verza e porro

wloska zupaZaczynamy tydzień z porem. Dziś prosta, bardzo smaczna i super rozgrzewająca zupa włoska z kapusty i pora. Poniżej znajduje się oryginalny przepis, ja jednak, jak zwykle poddałam go małym modyfikacjom. Przede wszystkim zrezygnowałam z ziemniaków, z racji tego, że za nimi nie przepadam. Oczywiście całość wzbogaciłam ogromna ilością wszelakich ziół.

Porcja na 3-4 osoby

Składniki :

  • około 2 l wywaru warzywnego lub rosołu (ja przygotowała wywar na suszonych warzywach)
  • 1 średnia kapusta włoska
  • 1 duży lub 2 małe pory
  • 4 – 5 ziemniaków (ja w ogóle ich nie dodawałam)
  • kilka łyżek oliwy z oliwek
  • listek laurowy
  • sòl i pieprz

Przygotowanie :

  1. Pory umyć i pokroić na talarki (biała cześć + zielona miękka).
  2. Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę (jeśli dodajemy).
  3. Kapustę opłukać, osunąć zewnętrzne liście, przekroić na pół i usunąć głąb ze środka (ja zawsze zjadam go na surowo, jako przekąskę), następnie drobno poszatkować.
  4. Na patelni rozgrzać oliwę. Wrzucić pokrojone pory; smażyć często mieszając aż pory się zeszklą. Dodać następnie kapustę i dusić razem jeszcze przez około 10 minut.
  5. W międzyczasie w garnku zagotować rosół (lub wywar warzywny).
  6. Do gorącego rosołu (wywaru) wrzucamy podsmażone pory z kapusta ziemniaki i listek laurowy.
  7. Gotujemy wszystko razem aż ziemniaki będą miękkie.
  8. Można dodatkowo polać już podaną zupę na talerzu nitką oliwy z oliwek.

Źródło:

http://consapore-alizea.blogspot.com/2012/02/minestra-di-verza-e-porro-czyli-zupa-z.html