30 day challenge – 30 dni spalania tłuszczu

Lato powoli się kończy, a nadchodząca jesienno-zimowa aura nie będzie szczególnie zachęcać do aktywności na zewnątrz, zatem warto samemu zorganizować sobie jakiś trening. Prawdę mówiąc moje Południowo Amerykańskie wojaże znacząco przyczyniły się do bezruchu oraz nagromadzenia znacznego tłuszczyku. Zatem najwyższy czas powalczyć z tłuszczem i przy okazji trochę się poruszać. Od jakiegoś czasu interesuję się techniką ćwiczeń, tzw. HIIT (High Intensity Interval Training).

ID-10078390Ogólnie mówiąc są to bardzo intensywne ćwiczenia oparte o interwały, czyli przez 90 sekund ćwiczymy bardzo intensywnie (staramy się osiągnąć maksimum swoich możliwość), następnie robimy sobie 10 sekund przerwy i tak na zmianę. W sumie cały trening trwa ok. kilkunastu minut.

Korzyści z HIIT

HIIT stał się bardzo popularnym sportem ze względu na jego skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej. Wg badań, ćwiczeni te pozwalają na pozbycie się 3 krotnie większej ilość tkanki tłuszczowej w porównaniu do tradycyjnych ćwiczeń aerobowych, przy jednocześnie krótszym czasie treningu. Co jest niezmiernie ważne i motywujące, ponieważ nie musimy się katować długimi, nudnymi treningami.

High Intensity Interval Training powoduje znaczne przyspieszenie pracy całego organizmu, utrzymując go na wysokich obrotach nawet do 15-17 godzin po zakończeniu ćwiczeń. Co w efekcie pozwala na przyspieszenie przemiany materii.

Przeszukując Internet pod kątem treningów HIIT natknęłam się na ciekawą stronę poświeconą ćwiczeniom HIIT oraz zdrowemu odżywianiu Bodyrock.

Codziennie umieszczany jest zestaw ćwiczen HIIT – 3 serie 4 rodzajów ćwiczeń, w sumie 12 minut. Program prowadzony jest przez Lise –świetnie wysportowaną dziewczynę.

Bodyrock zyskało sobie dużą rzeszę fanów, można na bierząco śledzić albo ich portal albo stronę na FaceBook. Znajdziemy tam mnóstwo przykładów i zdjęć ludzi, którzy zaczęli ćwiczyć razem z Lisą i osiągnęli imponujące rezultaty w spadku tkanki tłuszczowej i zbudowania masy mięśniowej.

Bodyrock ma też drugi brand i stronkę o tematyce HIIT http://www.dailyhiit.com.

W październiku 2013 na stronach Bodyrock został uruchomiony 30 dniowy program – ’30 day real time challenge’, który miał na celu wykonywanie 40-50 minutowych treningów HIIT przez 30 dni.

Niestety w październiku nie udało mi się zrealizować tego treningu, dlatego postanowiłam właśnie teraz kiedy tak chętnie zostajemy w domu, rozpocząć walkę z tłuszczem.

Pełna lista instruktarzowa, jak należy przygotować się do treningu, znajduje się tutaj http://www.bodyrock.tv/2013/09/28/30-day-i-real-time-challenge-instructions/.

W pierwszym kroku, zanim rozpoczniemy ćwiczenia, należy się zmierzyć i zrobic pamiątkowe zdjęcie.

Pomiary

Biust: Obwód piersi mierzymy na wysokości sutków, nie należy zbyt m mocno ściskać taśmy.

Klatka piersiowa: Mierzymy tuż pod biustem

Talia: Mierzymy ok. 1,5 cm powyżej pępka

Biodra: Stajemy ze złączonymi stopami i mierzymy obwód największej części naszych bioder.

Uda: Mierzymy największą część prawego i lewego uda

Ramiona: Mierzymy największą część prawego i lewego ramienia

ZDJĘCIE – robimy sobie zdjęcie ‘PRZED’ – najlepiej nago albo w bieliźnie, z uwzględnieniem kilku perspektyw.

Ja wykonałam zarówno pomiary, jak i fotki, natomiast może lepiej nie będę się nimi dzielić publicznie, ale natomiast poinformuje o uzyskanych wynikach po 30 dniach.

W ramach wykonywanych ćwiczeń, Lisa używa różnego rodzaju sprzętu, w który niekoniecznie każdy z nas chciałby się wyposażyć. Mimo, że nie posiadamy takiego sprzętu, bez problemu będziemy mogli wykonać większość ćwiczeń stosując alternatywny sprzęt, który każdy z nas znajdzie w swoim domu. Szczegóły, co do tego jak zastąpić profesjonalny sprzęt domowa ich wersją znajdziecie pod tym linkiem http://www.dailyhiit.com/hiit-blog/hiit-workout/no-equipment-no-excuse/.

Trening w ramach 30 day real time challenge składa się z zestawu ćwiczeń – każde ćwiczenie 30 sekund, a następnie 10 sekund przerwy – w sumie trening trwa 30 minut.

Tutaj link do pierwszego dnia treningu oraz filmik instruktażowy na Youtube.

Źródła:

http://pl.wikipedia.org/wiki/HIIT