O blogu

Dieta od zawsze była elementem mojego życia, ponieważ niestety nie mam tego szczęścia, że mogę jeść wszystko,  w każdych ilościach, bez pozostawiania efektów w swoim wyglądzie. Od zawsze miałam tendencje do przybierania na wadze. Oczywiście, w efekcie przetestowałam na sobie z lepszym bądź gorszym skutkiem wiele oszałamiających diet, albo wyszukanych w mediach, albo wymyślonych lub zmodyfikowanym przeze mnie. Niestety jestem osobą dosyć leniwą i wytrwałe podążanie za dietą i czekanie na efekty oraz, „kiedy wreszcie skończę dietę i zjem jakiś zakazany owoc” nie specjalnie się u mnie sprawdza.  Diety, które zalewają świat może dają efekty w dosyć szybkim czasie, ale niestety najczęściej bazują na monotonnym, niskotłuszczowym i kalorycznym rygorze, co w efekcie powoduje, że kiedy wrócimy do normalnych nawyków żywieniowym, nasza waga powraca, a często nawet podwójnie (efekt jojo).

Munnar India

Munnar, India

Bardzo wiele diet bazuje na produktach light, sztucznych słodzikach i chemicznie przetworzonej żywności, zawierającej składniki, których nawet nie potrafię wymówić. Mało tego, korporacje wmawiają ludziom, że jedzenie light uczyni ich zdrowych i szczupłych. Dieta, dietą, ale gdzie w tym wszystkim jest nasze zdrowie.

Dzięki własnym doświadczeniom, w tym również niedawno odkrytej insulinoodporności, wiedzy uzyskanej z przeczytanych książek, doszłam do wniosku, że muszę zmienić sposób żywienia nie „na chwilę”, ale na całe życie. Przede wszystkim muszę ograniczyć stymulanty cukru oraz odbudować wrażliwość organizmu na insulinę. Co więcej istotnym elementem mojej diety musi być zdrowe życie i świadomie jedzenie, czyli balans.

Czym jest dla mnie balans?

Poniżej 10 moich postulatów:

  1. jedzenie żywności nieprzetworzonej (minimalnie przetworzonej)
  2. warzywa jako podstawa
  3. jedzenie żywności bogatej w witaminy i składniki odżywcze
  4. picie dużej ilości wody oraz zielonej herbaty
  5. jedzenie żywności, która nie stymuluje produkcji insuliny (głównie węglowodanów)
  6. jedzenie żywności, która wspiera budowę mięśni i spalanie tłuszczu
  7. rezygnacja z cukru i glutenu
  8. regularne jedzenie posiłków o stałych porach
  9. regularna aktywność fizyczna
  10. medytacja

Moje zainteresowanie własnym zdrowie i zmianą nawyków jedzenia i zdrowego życia, spowodowały iż postanowiłam przetestować na sobie różne podejścia do zdrowego życia. Wynikami moich eksperymentów chcę podzielić się z innymi osobami, które tak jak ja albo są albo stają się bardziej świadomi, jak zdrowo żyć.

Wiem, że zdrowy zbalansowane życie to bardzo ciężka praca, która wymaga od nas włożenia wysiłku, w konsekwentne przestrzeganie wielu zasad, jak codzienne ćwiczenia, przygotowanie zdrowych posiłków. Celem mojego blogu jest także podzielenie się z wszytymi ciekawmy, prostymi i zdrowymi przepisami na codzienne posiłki. Publikacja ciekawostek na temat potraw które na co dzień spożywamy, o których często nie mamy pojęcia, że mogą wspomóc nasze zdrowie w momentach przemęczenia, czy osłabienia organizmu, lub po prostu mogą dodać nam energii i zadowolenia.

W blogu poddawała sie będę rożnym „challange”, które pozwolą przetestować mi na własnej skorze skutecznośc róznych technik odzywiania, czy aktywnosci fizycznej, aby oststecznie wprowadzić na stale do mojego życia te, króre są najlepsze dla mojego organizmu.

Zachęcam Was do śledzenia mojego bloku oraz uczenia się razem ze mną zasad zdrowego życia i wdrażania tych jego elementów, które najlepiej odpowiadają naszemu ciału oraz trybowi życia.